Searching for Calm – rozmowa z Piotrem Gruenpeterem

12 października 2010 16:14
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Pochodząca z Sosnowca grupa Searching for Calm to jedna z bardziej wyrazistych formacji na krajowej scenie. Niedawno zespół podpisał kontrakt z wytwórnią Mystic oraz zakończył prace nad nowym materiałem. Piotr Gruenpeter, jeden z dwóch basistów formacji, opowiedział nam o szczegółach nowego krążka. Premiera „Celestial Greetings” już 8. listopada!

Marcin Bieniek: Wasz najnowszy singiel „Follow” to spore zaskoczenie dla wszystkich którzy przyzwyczaili się do waszego bezkompromisowego mocnego brzmienia. Do tej pory mogliśmy wyłapać w waszej muzyce wpływy hardcore’u, post-rocka i jazzu, a tym razem, co tu dużo mówić – nagraliście rasowy rockowy przebój. To zapowiedź jakiejś większej zmiany?

Piotr Gruenpeter: Nasza nowa płyta „Celestial Greetings” różni się znacznie od debiutu. Cała płyta jest znacznie spokojniejsza i melodyjna, jednak nie pozbawiona mocniejszych akcentów. Należy pamiętać, że poprzedni album powstał ładnych kilka lat temu. Od tego czasu zmieniliśmy się zarówno pod względem muzycznym jak i osobowościowym. Większa uwagę przykładamy do budowania odpowiedniego nastroju, a mniejszą do zaskakiwania szybkimi zmianami stylistycznymi.

Marcin Bieniek: Wasz nowy album „Celestial Greetings” zostanie wydany przez Mystic Production. Jak udało wam się do nich trafić? Czy widzicie w tym transferze szanse na szersze zaistnienie zespołu na scenie polskiej i przede wszystkim międzynarodowej?

Piotr Gruenpeter: Firma Mystic Production była jedyną opcją, którą braliśmy pod uwagę w naszym kraju. Nawiązaliśmy współpracę w bardzo prosty sposób. Spotkałem się z Michałem Wardzałą i dałem mu demo nowego materiału. Spodobał mu się i tak oto jesteśmy w jednym labelu z Behemothem i Grzegorzem Turnauem . W naszej historii rozmawialiśmy z wieloma wytwórniami i zawsze okazywało się, że nasza muzyka jest dla jednych za melodyjna a dla innych za ciężka. W Mystic brak zarówno „scenowo – gatunkowych” jak i typowo polskich kompleksów. To zagwarantowało im sukces na naszym rynku i mam nadzieję, że sukces ten osiągną również poza Polską. Dlatego wierzymy, że pomoże to również w rozwoju naszego zespołu.

Marcin Bieniek: Jakie było wasze główne założenie przy nagrywaniu drugiej płyty? Czy artystycznie nadal utożsamiacie się z muzycznymi ideałami z którymi podchodziliście do nagrywania debiutu?

Piotr Gruenpeter: Nie było żadnych założeń. W naszej muzyce ciągle obecny jest spory eklektyzm. Wynika on z tego, że od samego początku robimy to co podoba się nam, nie kalkulujemy.

Marcin Bieniek: W jednym z wywiadów zdradziliście, że chcielibyście nagrać swój drugi album poza granicami kraju. Czy udało wam się dopiąć tych planów? Jak wspominacie prace nad płytą?

Piotr Gruenpeter: Po części udało nam się to zrobić. Co prawda wszystkie instrumenty rejestrowaliśmy w Studio Radioaktywni w Częstochowie ale miks miał już miejsce w UK.  Robił go dla nas Pedro Fereira znany ze współpracy z takimi zespołami jak The Darkness, Therapy?, The Horrors czy też Enter Shikari. Pedro to fantastyczny facet, któremu bardzo spodobała się nasza muzyka. Współpraca z nim była czystą przyjemnością. Na pewno miał spory wpływ na ostateczne brzmienie płyty (między innymi za jego sprawą na płycie pojawia się sporo różnych reverbów). W powstaniu płyty bardzo pomógł nam Skype dzięki któremu mogliśmy, będąc w dwóch odległych miejscach, razem z Pedrem miksować w czasie rzeczywistym, a nawet wypić kilka kieliszków wódki.

Marcin Bieniek: Kto odpowiada za futurystyczno-kosmiczną okładkę płyty?

Piotr Gruenpeter: Za okładkę odpowiada Daniel Szwed i Dagny Nowak(działajacy jako Moonmadness), którego sporo osób może kojarzyć z zespołu Woody Alien lub Mothra (gra tam na bębnach). Docenienie jej w pełni będzie możliwe tylko poprzez obcowanie w formie fizycznej. Jest to nie tylko okładka ale prawdziwy „artwork”, w którym użyte są niestandardowe metalizujące kolory oraz elementy trójwymiarowe (tłoczenia i uwypuklenia). Tego nie da się ściągnąć z internetu.

Marcin Bieniek: Wywodzicie się z sosnowieckiej sceny hardcore/punk. Jak to miejsce i muzyka z nim związana ukształtowała was jako zespół?

Piotr Gruenpeter: Nasze miasto (a właściwie miasta ponieważ Kuba jest z Chorzowa) oraz scena hard-core/punk to jedne z elementów układanki, które tworzą nasz zespół. Nie są ani mniej ani bardziej ważne od innych elementów…chyba jest ich zbyt dużo by wymienić.

Marcin Bieniek: W ubiegłym roku zagraliście specjalny koncert w katowickim kinie Rialto. Stworzyliście ścieżkę dźwiękową do filmu „Pancernik Potiomkin”. Jak wspominacie prace nad tym wydarzeniem? Był to set improwizowany czy przygotowaliście specjalne utwory?

Piotr Gruenpeter: Bardzo dobrze wspominamy ten występ. W filmie tym bardzo wyraźne są emocje panujące w każdej scenie. W sali prób stworzyliśmy szkielet tego jak powinno to wyglądać, jakie motywy muzyczne powinny występować w konkretnych scenach. Reszta była w mniejszym lub większym stopniu improwizacją.

Marcin Bieniek: Jakie plany na najbliższy czas? Planujecie intensywnie promować krążek?

Piotr Gruenpeter: Naturalnie. W tym roku zagramy kilka koncertów promujących krążek natomiast dłuższą trasę planujemy po nowym roku. Koncerty to bardzo ważny element w życiu naszego zespołu i jesteśmy szczęśliwi jeśli możemy grać ich naprawdę dużo.

Dzięki za wywiad!

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Dodaj swój komentarz


E-mail (wymagany, nie publikowany)

Komentarze (0)

  1. fabrySCENA napisał(a):

    The Black Tapes, Searching for Calm i Perspecto w Łodzi na fabrySCENIE vol. 9
    http://www.lastfm.pl/venue/8966660+Fabrykancka

    BILETY
    Bilety w przedsprzedaży 15 PLN dostępne w:
    – klubokawiarni Owoce i Warzywa – ul. Traugutta 9 w Łodzi
    – salonie tatuażu Classic Monsters Tattoo – ul. Andrzeja Struga 4 w Łodzi (pon – pt 12.00-18.00)
    – FabrySTREFIE – ul. Piotrkowska 138/140 w Łodzi
    Bilety dostępne także przed koncertem w cenie 20 PLN.

    START: 20 listopada 2010 godzina: 20.00
    – Perspecto
    – The Black Tapes
    – Searching For Calm


Zobacz wszystkie wywiady ›